"Nej, vi søger ikke investorer til vores projekter, det er Børsen, der har misforstået noget," siger Frank Rasmussen, stifter af og chef for mobilselskabet BiBoB.
I artiklen Investorer skeptiske overfor BiBob-bejleri, henviser Frank Rasmussen til, at han mangler en investor, der kan "repræsentere os i Hugo Boss-jakkesæt, for ellers får de bare Frank i T-shirt."
"Men det var overhovedet ikke BiboB, jeg snakkede om, men derimod vores internationale eventyr med salg af afregningssystemer integreret på SIM-kort," siger Frank Rasmussen.
Aftale med kortproducent
Han har indgået en aftale med den danskejede producent af betalingskort, SIM-kort og andre plastickort DZ Cards i Thailand om at sælge afregningsløsninger til mobiltelefoni.
"I modsætning til de fleste andre serviceproviders har vi selv udviklet en stribe sofistikerede softwareprogrammer fra bunden, heriblandt en afregningsløsning," siger Frank Rasmussen.
Indtjeningen på en afregningsløsning eller 'billing solution' hentes ved, at en teleoperatør afregner med et gebyr per kunde per måned for brug af løsningen.
Scorer en del af kagen
Aftalen med DZ Cards går ud på, at DZ producerer kortene med afregningsløsningen integreret på SIM-kortet og efterfølgende får en del af omsætningen, når teleoperatørerne køber løsningen.
"Når vi sælger til de store teleoperatører, så skal der mere forkromede folk til end mig, og det er der, vi har brug for et 'jakkesæt' til at repræsentere os udadtil – ikke i forhold til BiBob. Der er investorerne på plads, og vi skal nok selv skumme fløden," siger Frank Rasmussen.
Lukket for nye kunder
Ifølge tele-iværksætteren går salget af den egenudviklede afregningsløsning til serviceproviders godt. Så godt, at det først kan komme på tale at tage nye kunder ind "sidst på året".
Frank Rasmussen vil hverken sige noget om hvilke eller hvor mange kunder, han har til sin afregningsløsning eller hvor stor omsætning og eventuel fortjeneste, der er på produktet.