Verdens største mobil-selskab, Vodafone, runder 200 millioner kunder, efter selskabet har haft organisk vækst på 1,6 procent i selskabets tredje regnskabs-kvartal.
Ved udgangen af 2006 havde Vodafone 198,6 millioner kunder, inklusive 13,6 millioner 3G-kunder.
Dette tal er i løbet af januar steget med et par millioner, så det samlede tal altså nu har rundet de 200 millioner, skriver Financial Times.
- Det tog os 15 år at hente de første 100 millioner kunder og altså kun fem år at hente de næste 100 millioner. Der er god momentum for tiden, lyder det fra topchef Arun Sarin til Financial Times.
Vodafone overvejer for tiden at købe indiske Hutchison Essar i en gigantisk handel til mere end 115 milliarder kroner.
Østeuropa vækster
Vodafones bud vil dog ifølge Arun Sarin alene handle om en vurdering af, hvorvidt selskabet aktionærer kan få noget for pengene på længere sigt.
Vodafone har især haft vækst i blandt andet Østeuropa, mens det vesteuropæiske marked fortsat er "udfordrende".
Der har været vækstendenser i blandt andet Italien, Storbritannien og Tyskland, men resultatet har alligevel været negativt på grund af faldende priser.
Selskabet vurderer, at den såkaldte EMAPA-region - Østeuropa, Mellemøsten og Asien - har stort vækstpotentiale.