Den blandede modtagelse af Microsofts musikafspiller, Zune, kan tvinge Microsoft i tænketank for at genoverveje afspilleren, så den kan blive tilpasset markedets ønsker, skriver Financial Times.
Ifølge avisen er det nødvendigt med tilpasninger, hvis Zune skal gøre sig håb om at blive en seriøs udfordrer til konkurrenten Apples nok så succesfulde iPod-afspiller.
Det betyder, at Microsoft vil lancere nye modeller med flere trådløse faciliteter i begyndelsen af 2007, skriver avisen.
Feberridt
Zune blev sendt ud i butikkerne for et par uger siden.
Det skete efter et sandt feberridt i Microsofts udviklingsafdeling, i det lanceringen af både afspilleren og den medfølgende musikbutik blev sat i gang blot otte måneder efter, at Microsoft ændrede sin strategi for digital musik.
På det store amerikanske marked var Zune i sidste uge den næstmest-solgte musikafspiller med en andel på ni procent. Apples iPod lå i spidsen med 63 procent.
Billedet ser dog anderledes ud på Amazon.com's liste over de mest populære musikafspillere. Her er Zune helt nede på en 62. plads - langt under afspillere fra Creative og SanDisk.