Halvdelen af de danske abonnenter hos tele- og internetudbyderne undersøge aldrig muligheden for at finde et bedre og billigere tilbud på mobil, fastnet eller internet.
Det viser en ny undersøgelse fra IT- og Telestyrelsen af den danske befolknings brug af kommunikations-ydelser.
- Af hensyn til konkurrencen og forbrugernes pengepung ville det være en fordel, hvis flere undersøgte, om det kunne betale sig at skifte udbyder, siger chefkonsulent i IT- og Telestyrelsen, Jette Plenge Jakobsen.
Undersøgelsen viser, at det kun er cirka hver tredje af de nuværende abonnenter hos tele- og internetudbyderne, der hvert år afsøger markedet for bedre og billigere tilbud.
Fordelt på alder er de 30-39-årige mest aktive i forsøget på at finde alternative udbydere - cirka 37 procent i den aldersgruppe tjekker mindst en gang om året markedet.
Undersøgelsen er udført af Wilke for IT- og Telestyrelsen og er baseret på interviews med 1000 danskere.
Relevante link