De sidste fire år har webbureauet Framfab holdt fast i en stabil fremgang, hvilket hænger sammen med selskabets måde at forvalte sine ressourcer på.
- Det, at jeg er administrerende direktør for Framfab i både Danmark og Sverige, betyder, at vi både i salg og leverancer har mulighed for at flytte vores eksperter de rigtige steder hen, siger administrerende direktør Jesper Andersen.
Den mulighed ser han som en oplagt konkurrenceparameter især på det tekniske område, hvor Framfab jonglerer med kompetencer inden for content management-systemer, .Net, Java, Flash og portal-software.
Hold balancen
Derudover er det vigtigt at fastholde den rigtige balance mellem antallet af medarbejdere og det forventede aktivitetsniveau.
- Med mange spidskompetencer er det svært at fastholde den balance. Vi kan ikke se mere end et par måneder frem, mens projekterne ofte løber tre til seks måneder, siger Jesper Andersen.
Uden en krystalkugle er Framfabs ledelse nødt til at basere sig på historikken, erfaringer og næse, når antallet af ansatte skal justeres.
Nye kunder
Framfab fik 12 nye kunder sidste år, hvilket er noget mindre end i de foregående år. Blandt de nye kunder er Ikea, Bonnier og Finansrådet.
Til gengæld fastholder virksomheden sine eksisterende kunder, og ledelsen betragter resultatet i regnskabsåret 2005 som "særdeles tilfredsstillende."
Jesper Andersen vil ikke sige andet om forventningerne til indeværende regnskabsår end, at han regner med "kulsorte tal på bundlinjen."