Kun få måneder efter at have indført en ny politik omkring web-blogs for koncernens medarbejdere, er IBM med på vognen inden for en anden varm trend på nettet, nemlig podcasting.
Podcasts er lydfiler, som brugerne automatisk kan hente ned til deres computere og derfra overføre dem til en MP3-afspiller.
I fredags lancerede den amerikanske it-gigant den første i en kommende serie af podcasts, hvor udviklere vil dele ud af deres synspunkter om den tekniske evolution på forskellige områder.
Lydfilerne er i MP3-format og kan hentes automatisk ned af programmer som Apples Itunes eller open source-programmet Ipodder.
Brugerne kan abonnere på deres foretrukne emner og for eksempel høre dem på deres bærbare digitale musikafspiller eller på computeren.
11 udsendelser i år
IBM håber blandt andet på, at selskabets podcasting kan tilføre investorer en indsigt i selskabet, der rækker videre end tørre tal og beretninger i regnskaberne.
Den første podcast, med titlen "IBM og bilkørsel i fremtiden", handler om udviklingen i, hvordan biler bliver bygget, kørt og vedligeholdt.
Kommende podcasts vil ikke følge en fast udgivelsesplan, men IBM forventer at udsende cirka 10 flere inden udgangen af året.
Alle udsendelser vil have konvergensen mellem forretning og tekniske løsninger som tema, og emnerne kan for eksempel blive fremtiden inden for shopping, sundhed, bankvirksomhed og hjemmet.
Relevant link