Kunstig intelligens står øverst på dagsordenen, når Trygs topchef, Johan Kirstein Brammer, til december skal præsentere selskabets strategi for de kommende tre år.
Topchefen fortæller til Børsen, at han ser AI som en af selskabets største muskler, da anvendelsen af kunstig intelligens kan gøre Tryg mere nærværende og relevant overfor kunderne.
Tryg har mere end fem millioner kunder i Danmark, Norge og Sverige og sidder ifølge avisen på omkring 25 procent af de det danske forsikringsmarked målt på antallet af kunder.
Tryg anvender blandt andet et Microsoft-baseret system, der hedder Felix og er i gang med at teste et system, der i realtid kan kaste lys over indbruds-risiko i bestemte områder.
“Når vores rådgiver har en kunde i røret, så lytter robotten Felix med. Ved hjælp af avanceret talegenkendelse kan den afkode, hvad rådgiveren har brug for af materiale i løbet af samtalen og finde det frem på vores rådgivers skærm,” fortæller direktøren til avisen.
Også andre af store forsikringsselskaber er godt i gang med AI.
Det gælder ikke mindst Topdanmark.