Artikel top billede

Kasper Tjørntved Davidsen, CIO hos Topdanmark. (Foto: Topdanmark)

Topdanmarks AI-assistent er kommet til næste fase og kan nu besvare forsikringsspørgsmål på 10 sekunder – sådan er den bygget

Interview: Topdanmark er rykket fra TopGPT til TopGPT 2.0, og resultatet er en stærk forbedring. Nu kan den digitale assistent besvare et forsikringsspørgsmål på 10 sekunder. ”Vi har opgraderet modellen ret signifikant,” siger Topdanmarks CIO, Kasper Tjørntved Davidsen.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om Topdanmarks AI-strategi.
  • Læs, hvordan AI-assistenten er opbygget.
  • Se de bedste råd til din virksomheds AI-projekter.
1.380
7 min
Tilbage i marts i år lancerede Topdanmark chatbotten TopGPT, som var baseret på generativ AI med sprogmodellerne GPT-3.5 og GPT-4.

Efter mange samtaler med kunder og tests internt i Topdanmark har selskabet nu opgraderet robotten.

I september gik selskabet i luften med den nye digitale AI-assistent til kunderne, TopGPT 2.0.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter