Artikel top billede

(Foto: PR-Foto / Nuuday)

Nuuday kæmper med kundeflugt og utilfredshed: Alle chefer har været på kursus i at skabe tryghed og plads til uenighed

Der er blevet taget hårdt fat på at omkalfatre TDC-selskabet Nuuday for at undgå kundeflugt og utilfredshed. Hele den teknologiske platform er ved at blive fornyet, og nu fortæller selskabet, at der også har været basale problemer med arbejdskulturen.

TDC-selskabet Nuuday har kæmpet med kundeflugt og utilfredshed. Alene i første kvartal af 2022 forlod 22.000 tv-kunder selskabet. Og i kvartalet før forsvandt 14.000 tv-kunder.

Nuuday har blandt andet sat gang i at skifte hele selskabets teknologiske platform, men nu fortæller selskabet, at der også har været store problemer med arbejdskulturen i den store virksomhed.med over 3.500 ansatte.

Til Børsen fortæller selskabets HR-direktør Maj Britt Andersen, at selskabet har lidt under en kultur, hvor der ikke var plads til konstruktiv uenighed, og hvor der var problemer med medarbejdernes tryghed i jobbet.

“Vi kommer fra at være en virksomhed, der qua vores størrelse og markedsandel tænkte meget på, hvad der umiddelbart var inden for vores felt, fordi vi jo var de største i Danmark. Nu prøver vi i stigende grad at spørge, hvordan vi bliver de bedste af de bedste på europæisk plan. Den appetit og nysgerrighed kræver et rum for konstruktiv uenighed. Der må jeg bare sige, at den var der nok ikke førhen”, siger Maj Britt Andersen.

Samtlige 400 chefer i selskabet har været på efteruddannelse i at skabe psykologisk tryghed og et inkluderende rum på jobbet.

Maj Britt Andersen fortæller, at resultatet kan ses i den seneste måling af medarbejdernes tilfredshed og tryghed, hvor niveauet nu er højt set i forhold til andre store virksomheder.