Et omfattende nedbrud, der ramte Nuuday-telekoncernen lørdag, forårsagede at mange danskere, der har abonnement hos YouSee, Telmore og TDC Erhverv ikke kunne bruge hverken si internet, tv eller mobildata lørdag morgen.
Det var en opdatering hos TDC NET, der fik mobilnettet til at bryde sammen, oplyste Nuuday i en pressemeddelelse efterfølgede.
Nedbruddet varede fra 5.00 til 7.45. Herefter blev fejlen rettet, så Nuuday-selskabernes kunde igen kunne komme online.
TDC NET oplyser desuden, at problemerne udelukkende har været begrænset til datatjenester såsom tv, internet og mobildata. Det har dermed stadig været muligt at ringe til beredskaber, som 112.
Har man dog stadig problemer med sit udstyr, så kan det være en god ide at genstarte det, lyder en anbefaling fra YouSee, der skriver:
”Fejlen er nu rettet, så hvis du fortsat oplever problemer, så anbefaler vi, at du genstarter dit udstyr.”
Hos TDC NET er de er i gang med at undersøge, hvorfor opdateringen, der førte til nedbruddet, ikke gik som planlagt.
Det har man endnu ikke et præcist svar på, oplyser TDC NET i en mail til Ritzau.