TDC døjer i disse minutter med store driftsforstyrrelser på sit netværk.
Det betyder, at selskabets kunder ikke er i stand til at foretage eller modtage opkald i øjeblikket.
Hos Yousee, der er et af selskabets kundevendte brands, fremgår det på hjemmesiden:
"Der er i øjeblikket en teknisk fejl, så det ikke er muligt at modtage eller foretage opkald på sin mobil eller fastnet telefon. Dette betyder også at det ikke er muligt at ringe til vores support eller kundeservice. Vi knokler for at få fejlen rettet hurtigt muligt, og beklager de gener fejlen medfører."
Jonas Sunn Torp, der er kommunikationschef i TDC, bekræfter driftsproblemerne overfor Ekstra Bladet.
"Der er nogle problemer med det mobile netværk, men vi kender ikke omfanget endnu," fortæller han.
Københavns Politi oplyser på Twitter, at det ikke er muligt for borgere, der har en TDC-abonnement, at ringe 112 og 114 i øjeblikket. Her henvises i stedet til at benytte en fastnet eller låne en telefon, der har en anden udbyder.
Flere af landets Regioner oplyser ligeledes på Twitter, at man ikke kan ringe til akuttelefonen på 1813 i øjeblikket, hvis man har et TDC-abonnement.
Kan ikke ringe til support-telefonen
Sidste år blev TDC splittet op i to selskaber. Hhv. TDC Net, der står for fibernetværket, og Nuuday, der har alle de kundevendte brands under sig.
Nuuday består af ni forskellige brands såsom TDC Erhverv, Telmore, Yousee og Hiper med mere. Alle disse underselskaber kører på samme netværk, som TDC Holding ejer.
På Telmores hjemmeside lyder det beskeden i øjeblikket:
"Vi har lige nu udfordringer med netværket, hvorfor du kan opleve, du ikke kan foretage og modtage opkald - her inkluderet opkald til vores kundeservice. Vi arbejder på højtryk for at løse fejlen. Tak for din forståelse og tålmodighed."
Nogenlunde samme melding kommer fra TDC Erhverv, hvor det tilføjes, at det ikke er muligt at ringe til support og kundeservice hos firmaet pga. udfordringerne med telefonisystemet.