Er du blevet svindlet eller har været udsat for fejl med udbetalinger gennem din NemKonto inden for de seneste 10 år? Så er det sidste udkald, hvis du skal have kompensation.
Siden 1. august 2022 har det været muligt at få kompensation for denne slags hændelser, hvis man sender en ansøgning til Digitaliseringsstyrelsen.
Men vinduet for denne kompensation lukker 31. januar. Herfra vil det fremover kun være muligt at søge kompensation for NemKonto-sindel, der har fundet sted inden for de sidste 13 måneder.
Hvem er berettiget til kompensation?
Du kan eksempelvis være berettiget til en kompensation, hvis du ikke har modtaget din pension, SU, løn eller lignende ydelse i en periode, fordi nogen har ændret din NemKonto.
Den skal forekommer, når nogen begår identitetstyveri af andres NemID-oplysninger.
For at få kompensation skal du kunne dokumentere en politianmeldelse, og at du har været berettiget til udbetalingen.
Det er også en forudsætning, at din NemKonto har været ændret ved svindel eller fejl, og at du ikke allerede har fået det tabte beløb kompenseret.
Du kan se, hvordan du søger om kompensation og hvad kriterierne er her.