Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Sleepbuds er skab til at eliminere støjgener under søvnen. Noise cancelling teknologi i de små øretelefoner, afskærmer brugeren fra omverdenens lyde.
Men selvom man har været har været glade for dem og ikke kan forestille sig at slutte dagen uden dem, har andre har rapporteret problemer med, at de ikke oplades fuldt, slukker uventet eller begge dele.
Bose erkender problemet, men anser det for uopretteligt, og indstiller derfor produktionen. Ejere af Sleepbuds tilbydes to muligheder. Man kan få en problemfri refusion mellem nu og 31. december 2019, eller man kan fortsætte med at bruge sine sleepbuds eller få et andet par fra en begrænset forsyning med Sleepbuds, der er mindre modtagelige - men ikke immun - over for batterirelaterede problemer. I begge tilfælde, hvis batteriudladningen kommer over efter den 31. december, dækkes de under produktets 2-årige garanti, som inkluderer en ekstra udskiftning, hvis den er tilgængelig, eller refusion.
På deres hjemmeside giver Bose en officiel undskyldning: ”I over 50 år har vi udført omfattende undersøgelser for at gøre ting, som ingen nogensinde troede var muligt. Hver gang gjorde vi det for at gøre dit liv bedre. Når vi har udfordret konventionerne, lykkedes det os ikke altid. Nogle gange har vi snublet. Undertiden er ting gået galt til trods for vores flid. Og langtfra er vores værste dage, hvor det har påvirket dig. Intet andet kommer tæt på. Vi beklager, at vi skuffede dig, og vi er ked af at ikke kommunikere mere tydeligt undervejs. Vi havde gode intentioner, men medmindre det gør en forskel for dig, er det ikke nok.”