Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Det online rejsebureau TravelBird har i dag annonceret lanceringen af en banebrydende ny app-funktion, som sikrer rejsende live-assistance undervejs på rejsen. Som den første i branchen udbyder TravelBird app-funktionen både til iOs og Android, og det er et vigtigt skridt på vejen til at sikre rejsende en bekymringsfri ferie.
I tråd med firmaets mission om at tilbyde bekymringsfrie, inspirerende rejseoplevelser blev funktionen udviklet på baggrund af de rejsendes ønsker og behov. Udover sin live-assistance funktion opdaterer app’en automatisk rejsedokumenter- og information undervejs på rejsen.
Et eksempel på hvordan app’en virker kan ses her: Når den rejsende ankommer med fly til sit rejsemål, træder ud af flyet og åbner sin app, fortæller app’en med det samme, hvad næste punkt på rejseplanen er, fx information om afhentning af lejebil, transport fra lufthavnen til hotellet osv. App’en kan også benyttes som rutevejledning, hvis de rejsende fx har spist middag og skal tilbage til hotellet - her kan app’en vise vej til hotellet med et enkelt klik. App’en sørger for, at rejsende ikke behøver lede efter adresser og dokumenter, men derimod altid har den relevante information lige ved hånden på det gældende tidspunkt.
Live-assistance funktionen er den første i branchen til at give rejsende mulighed for at afgive feedback såvel som at forespørge om assistance undervejs på rejsen. TravelBirds rejseeksperter står altid klar til at hjælpe, skulle behovet opstå.
TravelBirds CEO Symen Jansma forklarer: “Vi vil gerne have, at vores rejsende ved, at vi er med dem på hele rejsen. Med live-assistance og feedback funktionerne er vores dedikerede rejseeksperter nu kun få klik væk, så hjælp og vejledning fås hurtigere og lettere end nogensinde. Vi glæder os til at introducere de nye funktioner i app’en og til at være de første på banen med vores banebrydende, proaktive og personlige tilgang til kundeservice i rejsebranchen.