Net-annoncering så mægtig som aldrig før

Online-annoncering er ekploderet og er så høj som aldrig før. Store dele af online-annoncerne går til betalte søgeresultater, som er den store trend indenfor onlineannoncer. Alene i USA blev der sidste år brugt 59 milliarder kroner på onlineannoncering.

Betalte søgeresultater udgør mere end en fjerdedel af det skyhøje beløb, der hvert år bruges på online-reklamer. I 2004 drejede det sig om 16 milliarder kroner ud af sammenlagt 59 milliarder, som alene i USA blev brugt på at købe net-reklamer.

De 59 milliarder kroner svarer til en stigning på 32 procent i forhold til året før, viser en amerikansk undersøgelse fra Pricewaterhousecoopers, skriver redherring.com.

Fire industrier

Specielt fire industrier tager sig af en tung del af de betalte søgeresultater, og det er detailsalg, den finansielle service-branche, underholdning og rejsebranchen.

De fire brancher til sammen tegner sig for 13 milliarder ud af de 16 milliarder kroner. Det svarer til mere end 79 procent.

Jupiter Researchs undersøgelse peger desuden på, at reklamer gennem betalte søgeresultater vil nå en værdi af 34 milliarder inden udgangen af 2009. Selskabet forklarer stigningen med den øgede mængde internet-søgninger og stigningen i cost-per-click.

Pris per klik er den målestok søgemaskinerne benytter til at afregne med køberne af reklameformen.

Kontroversiel reklameform

Stigningen står i skærende kontrast til flere undersøgelser, der peger på, at internet-brugere ikke er i stand til at kende forskel på de reelle resultater af deres søgning og på dem, der er betalt for.

Ikke desto mindre stiger andelen af betalte søgeresultater eksplosivt. De brancher, der benytter sig af den type reklamer, forklarer det med, at en stadig større del af deres kunder har bevæget sig online.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere