Købet af konkurrenten Orange trak ned i det danske resultat for teleselskabet Teliasonera, der sidste år øgede driftsunderskuddet med 60 procent til 744 millioner kroner.
Orange var samtidig med til at sende omsætningen i vejret med knap 40 procent til næsten 3,7 milliarder kroner.
På trods af det øgede tab er der dog flere lyspunkter for Teliasonera.
Flere mobilkunder
Den finsk-svenske koncern øgede antallet af mobilkunder, så det sammenlagt med Oranges kunder nu har en kundebase på 1.115.000 danskere.
Samtidig regner Teliasonera med, at besparelserne fra Orange-købet slår igennem både hurtigere og mere effektivt end tidligere beregnet.
Selskabet meddelte i slutningen af sidste år, at 300 ansatte skal fyres, og Teliasonera forventer, at selskabet allerede fra 2006 får endnu flere penge i kassen på grund af lavere krav til personale.
De samlede besparelser forventes nu at blive i alt 3,6 milliarder kroner, 246 millioner mere end tidligere forventet.
Teliasonera forventer dog også, at det bliver dyrere end forventet at integrere Oranges netværk, kunder og personale i selskabet.
I fjerde kvartal brugte selskabet således mere end en halv milliard kroner, blandt andet på den overskydende 3G-licens og på at skaffe sig af med overskydende mobilmaster.
Datterselskabet Teliastofa øgede til gengæld salget med 10 procent.
I alt øgede Teliasonera på koncernplan omsætningen til godt 67 milliarder kroner i 2004, mens nettoresultatet steg til 10,6 milliarder kroner.