TDC's mobilselskab Telmore har endnu en gang fået en fjer i hatten for selskabets kundeservice, som trives godt i en ellers udskældt branche.
Denne gang er det firmaet Teleperformance, som i selskabets servicebarometer har udnævnt Telmores kundeservice til den bedste i 2004.
Teleperformance tester løbende kvaliteten hos seks danske mobilselskaber, og her opnåede Telmore et samlet gennemsnit på 11,61 point, hvor hele branchen lå lidt lavere med et gennemsnit på 11,16. Den maksimale score er 20.
Mobilselskaber halter efter
Målingerne viser dog kun de største danske mobilselskaber, og samlet set er kundeservicen i mobilbranchen langt bagefter de førende.
- De ligger den i dårlige ende. Et af de steder, hvor de stadigt har problemer, er på ventetiden. Mange af dem kender deres produkt, men ikke lige så godt som andre brancher, fortæller Henriette Høyer, salgs- og marketingdirektør i Teleperformance.
Hun mener samtidig, at mobilbranchen halter bagud i forhold til at skabe gode salgsrelationer til kunderne.
Benzin- og olie bedst
I internetbranchen endte Tele2 øverst med den bedste kundeservice foran TDC, Cybercity og endeligt Tiscali, hvis danske forretning Tele2 netop har købt.
Den bedste kundeservice finder man dog i en helt anden branche, nemlig benzin- og oliebranchen. Her viser Teleperformances løbende tests, at Hydro Texaco samlet set har landets bedste kundeservice.
Servicebarometeret fra Teleperformance opdateres hvert kvartal, og virksomheder skal betale for at modtage resultaterne.
Herudover har Teleperformance også en årlig prisuddeling, som næste gang finder sted 9. juni. Den er langt mere omfattende og inkluderer 100 af Danmarks største virksomheder.