Telmore og Tele2 har bedste kundeservice

En opgørelse viser, at Telmore og Tele2 i 2004 havde den bedste kundeservice inden for henholdsvis mobiltelefoni og internet. Som helhed ligger mobilbranchen dog fortsat et stykke tilbage, og kunderne må stadigt vente lang tid på at få hul igennem.

TDC's mobilselskab Telmore har endnu en gang fået en fjer i hatten for selskabets kundeservice, som trives godt i en ellers udskældt branche.

Denne gang er det firmaet Teleperformance, som i selskabets servicebarometer har udnævnt Telmores kundeservice til den bedste i 2004.

Teleperformance tester løbende kvaliteten hos seks danske mobilselskaber, og her opnåede Telmore et samlet gennemsnit på 11,61 point, hvor hele branchen lå lidt lavere med et gennemsnit på 11,16. Den maksimale score er 20.

Mobilselskaber halter efter

Målingerne viser dog kun de største danske mobilselskaber, og samlet set er kundeservicen i mobilbranchen langt bagefter de førende.

- De ligger den i dårlige ende. Et af de steder, hvor de stadigt har problemer, er på ventetiden. Mange af dem kender deres produkt, men ikke lige så godt som andre brancher, fortæller Henriette Høyer, salgs- og marketingdirektør i Teleperformance.

Hun mener samtidig, at mobilbranchen halter bagud i forhold til at skabe gode salgsrelationer til kunderne.

Benzin- og olie bedst

I internetbranchen endte Tele2 øverst med den bedste kundeservice foran TDC, Cybercity og endeligt Tiscali, hvis danske forretning Tele2 netop har købt.

Den bedste kundeservice finder man dog i en helt anden branche, nemlig benzin- og oliebranchen. Her viser Teleperformances løbende tests, at Hydro Texaco samlet set har landets bedste kundeservice.

Servicebarometeret fra Teleperformance opdateres hvert kvartal, og virksomheder skal betale for at modtage resultaterne.

Herudover har Teleperformance også en årlig prisuddeling, som næste gang finder sted 9. juni. Den er langt mere omfattende og inkluderer 100 af Danmarks største virksomheder.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere