"Ukendt fejl."
Den meddelelse bliver mange danskere mødt af, når de i øjeblikket forsøger at logge ind på den digitale postkasse E-boks.
Selskabet oplyser på sin hjemmeside, at der både er login-problemer på app og web.
”Vi arbejder på højtryk for at få løst problemet og beklager ulejligheden,” skriver E-boks på hjemmesiden.
E-boks har ifølge nyhedsbureauet Ritzau været ramt af problemet siden torsdag klokken 12, og klokken 17.40 torsdag kunne Computerworld ved selvsyn konstatere, at det forstat ikke er muligt at logge ind.
Skyldes NemID-opdatering
Til it-mediet Version2 oplyser E-boks kommunikationschef Susanne Søndahl Wolf, at nedbruddet er relateret til en opdatering i NemID-systemet og at der ikke er nogen tidshorisont for løsningen af problemet.
Nets oplyser desuden til Computerworld, at fejlen ikke knytter sig til NemID eller Nets.
Digitaliseringsstyrelsen oplyser desuden til Ritzau, at det er en opdatering onsdag aften, der efterfølgende har skabt problemer for e-Boks.
"Udfordringen på e-Boks var afledt af en ændring i Digital Post-løsningen i forbindelse med en planlagt opgradering onsdag aften," oplyser Digitaliseringsstyrelsen til Ritzau.
Nedbruddet kommer blot få måneder efter, at e-boks sammen med en række andre offentlige tjenester i juni blev ramt af et flere dage langt nedbrud. Dengang skyldtes problemet problemerne et serverskrift hos Nets, der drifter NemID-løsningen.