Mere end 50.000 brugere nåede at rapportere om nedbrudsproblemer for en række sociale medie platforme på webstedet downdetector.com, inden platformene igen var online. Alt sammen skete tirdag aften omkring 18-tiden.
Google fortæller, ifølge mediet Reuters, at problemer med deres Cloud Networking, som har platforme som Etsy, Spotify og Snapchat som klienter, blev delvist løst kort efter, de mange rapporter tikkede ind.
Hos Spotify har man senest meldt ud, at de problemer, som brugere har oplevet, nu er løst. Og hos Snapchat lyder seneste melding i et Tweet:
"Mange Snapchattere har problemer med at bruge appen. Hold ud, vi arbejder på en rettelse. I mellemtiden anbefaler vi at forblive logget ind."
Nedbruddet var heldigvis et kortere af slagsen.
For blot en måned siden stod Facebook - nu kendt under navnet Meta Platforms - over for et seks timers langt nedbrud på flere af sine platforme, hvor det efterfølgende kunne konstateres, at flere brugere havde sprunget til konkurrenternes platforme.
Og går vi tilbage til juli i år, oplevede flere store internationale organisationer og virksomheder for anden gang i år et kæmpe kollektivt nedbrud.
De to nedbrud til sammen ramte blandt andet amerikanske selskaber som Expedia, Microsoft, Costco, Lyft og Charles Schwab. Globale - og danske medier - som TV 2, Kristeligt Dagblad, britiske The Guardian, amerikanske Financial Times, Bloomberg, NY Times og CNN.
Også Amazon og den britiske regerings hjemmeside blev rapporteret som ramt. Også dengang var Spotify på listen over ramte.
Downdetector sporer kun udfald ved at samle statusrapporter fra en række kilder, inklusive brugerindsendte fejl på sin platform. Afbrydelsen kan have påvirket et større antal brugere.