Flügger er klar med den helt store pensel og vil smide et større tocifret millionbeløb efter en ny digital platform, der skal ensrette 400 Flügger-butikker.
Det skriver Finans.
It-landskabet og dataindsamlingen hos Flüggers mange butikker - hvoraf omkring 40 procent er franchise - i Norden, Østeuropa og Asien er et broget billede.
Det skal den nye platform nu gøre op med, som forventes implementeret fuldt ud i sommeren 2022, fortæller Flüggers direktør til Finans.
"Med vores nye løsning kan vi forene og udnytte alle data i ét og samme system. Dermed kan vores medarbejdere servicere kunderne på en hvilken som helst af vores kanaler, fra fysisk butik til online, fordi alt er smeltet sammen. Samtidig får vi en løsning, som vi ved kan skaleres," lyder det fra Jimmi Mortensen, direktør i Flügger Group, til mediet.
Flügger har i en årrække ligget i strid med it-leverandøren Datacon om implementeringen af et kuldsejlet Microsoft Dynamics-system, der har kostet dyrt for virksomheden.
Læs mere om det her: Så meget koster Flüggers ERP-strid med Datacon: Se millionregningen her
Malerkæden forventer at runde to milliarder kroner i omsætning i regnskabsåret 2020/21.
Den digitale platform hos Flügger skal udvikles af it-firmaet FiftyTwo, der tidligere i 2020 fik ny direktør.
Læs mere om det her: Bernt Therp overtager jobbet som direktør hos Fiftytwo fra Henrik Salicath: Se hvorfor her