Itadel, tidligere kendt som TDC Hosting, skal fremover sikre it-supporten hos Flügger-koncernens medarbejdere.
Det oplyser it-infrastruktur leverandøren i en pressemeddelelse.
Den nye supportaftale omfatter helpdesk support til både Flüggers it-brugere, butikker og virksomhedens fabrikker i Danmark, Sverige og Polen. Dertil skal Itadel levere workspace management services til administration af pc’er, telefoner og tablets.
Med aftalen sigter Flügger efter at øge forretningens produktivitet igennem kortere responstider, hurtigere problemløsning samt forebyggelse af flaskehalse og it-problemer, lyder det.
”De fleste virksomheder overvejer for tiden at outsource de dele af IT-driften, som ikke betragtes som værdiskabende udviklingsområder. Vi skal være mere effektive for at vinde markedsandele, og det stiller flere krav til IT-supporten – blandt andet at den er hurtig og tilgængelig døgnet rundt. Vi har valgt Itadel, fordi de har beredskabet og kompetencer inden for området,” siger Rune Skovsgaard, it-chef hos Flügger.
Itadel har igennem 2019 været igennem en omsiggribende reorganisation efter siftet fra TDC-ejerskab til en selvstændig og uafhængig it-infrastruktur.
Læs også:Fra TDC Hosting til Itadel: Her er topchefens plan for selskabets storstilede reorganisering