Danske e-Boks' Digital Post-løsning har været ramt af et utal af nedbrud og ustabilitet i begyndelsen af året.
Ifølge e-Boks selv har løsningen været ramt af 19 kritiske fejl alene i januar måned.
Det fremgår af en statusrapport fra e-Boks til Digitaliseringsstyrelsen, som Version2 har fået aktindsigt i.
Computerworld har tidligere kunnet fortælle, at problemerne hos e-Boks er så store, at selskabet ikke har overholdt sit SLA-krav for oppetid på Digital Post-løsningen i kontrakten med staten, at selskabet har måttet betale en bod i syv ud af de seneste otte måneder.
Det italesættes også i rapporten.
"Januar 2020 har desværre fortsat den uheldige tendens fra de foregående måneder med en helt uvant, dårlig driftstabilitet. Vi nåede derfor ikke i januar vores SLA mål (serviceniveauaftale, red.) Der overvåges stadig tæt for at samle data til de ongoing problemer, der arbejdes på, samt for at sikre, at der hurtigt kan sættes ind over for uhensigtsmæssigheder i miljøet," skriver e-Boks i statusrapporten.
Bødestørrelsen oplyses ikke
Digitaliseringsstyrelsen oplyser ikke størrelsen på de bøder, som e-Boks har betalt, men af statusrapporten fremgår det, at selskabet i januar 2020 er blevet tildelt 53 såkaldte bodspoint.
Digital Post-løsningen var senest ramt af problemer i en halv times tid midt på eftermiddagen torsdag 27. februar.
Den seneste melding er, at løsningen igen kører stabilt.
Selskabet nedsatte allerede i januar en task force sammen med underleverandøren KMD for at komme problemerne til livs.
Det kan du læse mere om her: KMD-topchef om utallige e-Boks-nedbrud "Jeg tror ikke, folk har opdaget, at e-Boks ikke har overholdt sin SLA i syv ud af de sidste otte måneder"