Artikel top billede

(Foto: PR-Foto)

E-Boks har endnu ikke overholdt statens krav til oppetid i 2020: "Vi er først glade, når e-Boks kan levere den service, vi har aftalt i kontrakten"

Interview: Danske e-Boks har misset kontraktkravet til Digital Post-løsningens oppetid på 99,5 procent. Selskabet har kun levet op til målet én gang i de seneste ti måneder. "Det er udtryk for, at e-Boks stadig har problemer med at overholde den kontrakt, som vi har med selskabet," lyder det fra staten.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se oversigten over nedetiden for e-Boks Digital Post-løsningen siden begyndelsen af 2019
  • Bliv klogere på hvordan Digitaliseringsstyrelsen forholder sig til at e-Boks har misset kravet til oppetid så ofte
  • Læs hvilke redskaber staten har taget i brug
  • Find ud af hvorfor staten har svært ved at ophæve kontrakten med e-Boks
806
4:15 min
E-Boks' Digital Post-løsning til danskerne har ikke kunnet leve op til oppetidskravet på 99,5 procent i kontrakten med Digitaliseringsstyrelsen i de tre første måneder af 2020.

Faktisk har løsningens oppetid kun levet op til kontraktens Service Level Agreement (SLA) en ud af de seneste ti måneder siden juni 2019.

Det huer mildest talt ikke kontorchef i Center for Systemforvaltning hos Digitaliseringsstyrelsen, Rikke Saltoft Andersen.