Skjorte med tern, vest og bukser, der poser.
Canadiske Brad Templeton er klædt som den halv-kiksede onkel til familiefesten.
Men tag ikke fejl. Brad Templeton er ikke, som den gennemsnitlige onkel.
Han er en af teknologiverdens skarpeste hjerner, og gennem de seneste år har han været dybt involveret i udviklingen af Googles selvkørende biler.
Det var netop det emne, som han talte om, da han sent fredag eftermiddag i sidste uge leverede den afsluttede keynote på teknologikonferencen NextM i København.
"Bilindustrien må forberede sig på en fremtid, hvor det ikke handler om at sælge biler, men om at sælge køreture ," sagde han fra scenen til konferencen, der fandt sted i Københavns Nordhavn.
Uber står stærkt
Bliver det traditionelle bilejerskabet i fremtiden erstattet af "on-demand-transport", hvor det handler om at sælge køreture, betyder det ifølge Brad Templeton, at et firma som Uber er bedre positioneret til at indtage fremtidens bilmarked end mange af de eksisterende giganter i bilindustrien.
"I fremtiden stiller du ikke dig selv spørgsmålet: "Hvilken bil skal jeg købe næste gang?" I stedet spørger du dig selv: 'Hvilken bil har jeg brug for i dag?' Svaret på det spørgsmål er langt mere interessant. For den bil du oftest har brug for er en lille et-persons bil, der er mere effektiv, mere økonomisk og mindre forurenende end den bil, som du ville vælge at købe," siger Brad Templeton.
Læs også: Årets vigtigste it-personlighed: Her er manden i Ubers førersæde
Folk vil ikke dræbes af maskiner
I dag bliver 1,2 millioner mennesker over hele verden dræbt i trafikulykker hvert år.
Som Brad Templeton siger: "Mennesker er bare ikke særligt gode chauffører."
Det store paradoks er dog, at vi alligevel er bekymrede ved udsigten til, at vi ikke længre selv skal køre bilerne.
"Vi er mere bange for den ukendte fare end for den virkelige fare, der dræber mennesker hver eneste dag, Og mennesker bliver især bange ved udsigten til at blive dræbt af robotter," sagde Brad Templeton til konferencen.
Selvkørende biler vil formindske antallet trafikulykker ganske dramatisk, men ifølge Brad Templeton vil vi helt uundgåeligt opleve, at de selvkørende biler bliver involveret i ulykker.
Indtil videre har Googles selvkørende biler kun være involveret i små-ulykker, men efterhånden som flere og flere biler kommer på vejene vil der også opstå mere alvorlige ulykker, hvor folk kommer til skade.
En del af forklaringen på det er ifølge Brad Templeton, at det i første omgang ikke er målsætningen at bygge en ufejlbarlig bil.
"Perfektion er ikke det rette mål i øjeblikket. Ønsker vi at opnå perfektion, betyder det også, at vi kommer til at vente alt for længe på at få udviklet bilerne," siger han.
Det kommer til at gå stærkt
Men hvornår kommer de selvkørende biler?
Ifølge Brad Templeton vil udviklingen komme til at gå stærkt. For i fremtiden bliver den vigtigste del af bilen ikke motoren.
Det bliver computeren, og computere følger som bekendt Moores Lov, der tilsiger, at en computers hastighed bliver fordoblet hvert andet år.
"Det betyder med andre ord, at udviklingen kommer til at gå utroligt stærkt. Den kommer til at foregå i et tempo, som kun computer-folk forstår," siger han.
Mange brancher bliver ramt
Denne lynhurtige udvikling kommer til at ramme mange brancher.
Det vil i sagens natur gå udover den etablerede bilbranche, men det vil også få enorme konsekvenser for mange andre industrier.
Brad Templeton forklarer, at forsikringsindustrien vil blive ramt hårdt, når antallet bilulykker bliver formindsket dramatisk samtidig med, at det private bilejerskab bliver erstattet med "on-demand-tjenester."
Samtidig vil overgangen til el-motorer ramme energibranchen, Men også behovet for offentlig transport vil blive formindsket ganske betragteligt, når de selvkørende biler kommer.
Ifølge Templeton vil selv medieverden blive ramt, når bilisterne i fremtiden frit kan vælge deres underholdning på turen og ikke længere er tvangsindlagt til at lytte til radio.
Læs også:
Derfor vil bil-firmaerne få afgørende betydning for it-firmaerne i de kommende år
Tech-giganter retter kanonerne mod bilindustrien: Volkswagen kan blive det nye Nokia