Discountselskabet Telemore, som ejes af TDC, hentede en kvart million nye kunder i butikken i løbet af 2003. Den massive kundetilstrømning betød, at discountselskabet ved udgangen af 2003 nåede op over 450.000 kunder.
Kunderne spyttede godt i kassen og hjælp Telmore til at tjene en halv gang mere end forrige år, 23,5 millioner kroner.
- Vi er godt tilfredse med resultatet, siger Telmores administrerende direktør, Allan Christiansen, som TDC indsatte ved købet af Telemore i slutningen af januar.
Sidder på ni procent af markedet
Telmores overskud kunne endda være blevet endnu større på papiret, hvis det ikke var blevet opkøbt af TDC. Opkøbet betyder nemlig, at Telmore ikke længere kan afskrive omkostninger til kundeoprettelser over flere år, men skal afskrive dem med det samme. Sådan gør man nemlig i TDC-koncernen.
Den ændrede regnskabspraksis betød ifølge Telmores årsregnskab, at selskabets resultat blev næsten 10 millioner kroner lavere, end hvis selskabet havde bogført som de tidligere år.
Telmore har ifølge den seneste statistik for IT- og Telestyrelsen fra 2. halvår 2003 ni procent af mobilkunderne. Det er ifølge Allan Christiansen en af årsagerne til, at selskabet tjener flere penge end tidligere.
- Derudover har vi godt styr på organisationen og kundecentret. Jeg synes, at vi beviser, at det sagtens kan lade sig gøre at tjene penge på det danske mobilmarked, selv om man indimellem får indtryk af noget andet, når man hører, hvad andre mobilselskaber lider af tab herhjemme, siger han.