Den norske leverandør af kundehåndteringsssystemer (CRM), Superoffice, har klaret sig godt gennem det sidste år trods den fortsatte generelle afmatning i it-branchen.
Hele selskabet fik sit hidtil bedste resultat siden begyndelsen i 1990 med en omsætning på 170 millioner danske kroner. I Danmark blev omsætningen på 20 millioner kroner, hvilket er en forbedring på over 40 procent i forhold til året før.
Direktør i Superoffice Danmark, Michael Ærø, har forskellige bud på, hvorfor det er gået så meget bedre for softwarehuset sidste år.
En ekstrem fremgang
- Det er jo en helt ekstrem fremgang, men egentlig er der ikke de store historier i det. Det skyldes bare vedholdenhed. Vi gør det, som vi hele tiden har gjort, men trænger måske bedre igennem nu. Og så er der en hel del konkurrenter, som nu er væk, siger Michael Ærø.
Blandt de CRM-selskaber, som sidste år drejede nøglen om, var den danske afdeling af østrigske Update Software, mens Baan blev opkøbt og indlemmet i SSA Global.
Michael Ærø må ikke opgive det specifikke tal for det danske overskud af hensyn til moderselskabet, som skal overholde den norske børslovgivning.
Han peger på, at Superoffice har en for nordiske forhold ret aggressiv sælger-stil, som minder mere om amerikanske forhold.
Nemme at tage i brug
Samtidig mener han, at selskabet kan honerere tiden krav om, at kundehåndteringssystemerne er lette at tage i brug, og at implementeringstiden er ultra-kort, påpeger Michael Ærø.
- Tre måneders implementering er absolut maksimum, for virksomhederne skal kunne komme i gang med at bruge systemet og tjene penge, siger han.
Selskabet har lige hyret fem nye medarbejdere i tillæg til de 23, der i forvejen sidder på Superoffice's adresse i Greve.
I det forløbne år har Superoffice tegnet kontrakter med selskaber som Group 4 Falck og Deloitte & Touche.