Microsoft i Japan genovervejer lige nu, om selskabet skal gennemføre sin plan om at uddele store krammepuder med et tryk af en populær kvindelig spilfigur, den yppige 17-årige Kasumi fra spillet Dead or Alive.
Puderne skulle uddeles i forbindelse med et fremstød for Xbox-spilkonsollen, som ikke har solgt særlig godt i Japan.
Men nu er Microsoft gået i tænkeboks om, hvorvidt det er sundt for selskabets image at uddele kramme-modeller i kropsstørrelse af en mindre-årig i bikini.
? Vores hensigt med at inkludere denne ting er bare, at den type pude har stor appel til fans af spil-titlen. Det er ren promotion, men jeg er godt klar over, at der har været historier i pressen i udlandet, som har præsenteret visse misforståelser, lyder det lidt forblommet fra en kvindelig Microsoft-talskvinde, som ikke ønsker at give sit navn.
Manga med i seng
Ideen med at printe populære figurer på puder i fuld kropsstørrelse er ikke ny i Japan. De såkaldte "dakimakura" blev først introduceret i 1990'erne i forbindelse med manga-tegneseriestilen kultagtige status i landet som en måde, hvorpå fans kunne komme lidt tættere på deres tegnede idoler.
Puderne afbilder ikke sjældent storøjede småpiger i skoleuniform eller det bare ingenting, og ifølge Wired Magazine har visse japanere et mildest talt bizart forhold til disse sengekammerater.
Dead or Alive-serien er en de mest populære Xbox-titler.
Relevant link
http://www.gamepro.com/gamepro/famitsu/games/news/33309.shtml" target="_new">Se Kasumi-krammepuden her