Jubii-stifter: Vi var også blevet nødt til at fyre
Det kommer ikke bag på Martin Thorborg, stifter af internetportalen Jubii, at selskabet sidste uge fyrede 30 medarbejdere. Selv trak han sig sammen med administrerende direktør Henrik Sørensen ud af Jubii sidste år. Men han erkender, at de to sandsynligvis havde været nødt til at træffe samme beslutning som den nye administrerende direktør, Henrik Lundsgaard. Ifølge Martin Thorborg er det nødvendigt, at Jubii tjener penge. "Derfor har han (Henrik Lundsgaard, red.) stoppet mere eksotiske projekter - og der har da været projekter, der var mere børn end forretning", siger han. (Berlingske Tidende)
Motorola gør klar til dansk mobilsatsning
Motorola vil snart indlede en markedsføringskampagne i Danmark for sine mobiltelefoner. Det skal øge markedsandelen. Første skridt er en aftale med Orange om en konkret kampagne, og i løbet af andet kvartal bliver der investeret endnu flere markedsføringskroner. (Berlingske Tidende)
Nettest-ordre truet af kommende AT&T-salg
Danske Nettest risikerer, at en allerede indgået ordre til amerikanske AT&T Wireless vil blive skrottet, når det tredjestørste amerikanske mobilselskab bliver solgt på auktion. Nettest har udviklet et overvågningssystem til AT&T Wireless' GPRS-netværk og har allerede modtaget 50 millioner kroner som betaling. Nettest havde forventet, at ordren ville kaste flere amerikanske handler af sig, men det er dog ikke sket endnu. I Nettest tror man dog ikke, at en eventuel ny køber vil skrotte det indkøbte system. (Børsen)
Originale pophits på mobilen i år
Leverandører af ringetoner til mobiltelefoner tror på, at der fra slutningen af året vil komme gang i salget af originale musik-hits, såkaldte "true tones" som ringetoner til mobiltelefonen, men der mangler stadig faste aftaler omkring afregning for ophavsret med kunstnerne. Markedet for ringetoner anslås at have en værdi på op mod 30 millioner kroner årligt. (Morgenavisen Jyllands-Posten)