Man kan næsten ikke tilbringe en dag på internettet uden at støde på endnu en Groupon-klon i stil med Sweetdeal eller Downtown. Så det kræver fantasi at skille sig ud i rabat-ræset.
Det har de tre studerende kammerater i Drinkster.dk gjort. Så meget, at mangemillionær og iværksætter Jesper Buch har investeret et syvcifret beløb i firmaet og nu selv vil hjælpe det unge hold mod dansk og international succes med deres tjeneste, som kan give sine brugere billige byture.
"Jeg kan godt lide, når nogle er first movers, men vigtigst for mig så kunne jeg fornemme, at drinkster-drengene havde ild i øjnene og brændte for deres koncept, og det vil jeg gerne være en del af," lyder den korte begrundelse fra Jesper Buch.
Jesper Buch er i dag involveret i Miinto, Autobutler og Mentaline.
Vi bringer happy hour på nettet
Men hvordan twister Drinkster sit rabatkoncept i forhold til resten af tilbudsjæger-tjenesterne?
"Det der definerer mange af de andre dailydeal-koncepter er, at de tilbyder en rabat på et eksisterende produkt, som kun er gældende i 24 timer, og som man kan indløse senere. Det gør vi ikke. Vi har i stedet taget den happy hour, som folk kender, og gjort den online. Tilbuddet er ikke kun gældende én dag. Det er det 24-syv. Eller hvor lang tid baren har tænkt sig at fortsætte," siger Mads Lund, der startede Drinkster med Henrik Lysgaard Jensen og Mads Schjølin. Alle tre er cand.merc.'er fra CBS.
På Drinkster.dk eller via apps kan man, selv når man er på vej i byen, købe billige drinks, bestille bord eller købe komplette festpakker med indgang og velkomstdrink bestilt.
Blandt forretningsdrivende og virksomheder, der anvender Groupon-lignende tjenester, er der en voksende utilfredshed over, at man vænner kunderne til, at der altid kommer et tilbud om hjørnet - og derfor bliver de aldrig loyale kunder.
Det er Drinkster-konceptet ikke ramt af, mener Mads Lund.
"Når du køber noget på Downtown, Sweetdeal eller hvad de måtte hedde, køber kunden det hele på én gang. Og så går han igen. Når du køber noget via os, køber du oftest noget mere. Det er sjældent, man går i byen og drikker én genstand. Mange steder har allerede tilknyttede promotere, der tjener lidt på at få kunder ind i butikken. Vi er bare deres online promotere," siger Mads Lund til ComON.
"Hos traditionelle rabattjenester lokker man kunderne ned i butikken første gang uden at tjene på besøget. Det gør man først, anden gang de kommer tilbage. Hos os tjener man på dem ved første besøg".
Økonomien og vækstmulighederne tror Jesper Buch så meget på, at han især vil fokusere sin investering på markedsføring.
"Pengene er primært øremærket til drift. Især markedsføring. Hver gang vi har holdt møde med Jesper, og han kigger på vores tal, plejer han at sige: Det ser fint ud. Men kan vi ikke lige tilføje et nul eller fordoble markedsføringsbudgettet?" griner Mads Lund.
Drinkster åbnede i København i år og er nu også til stede i Odense, Aarhus og Vejle. Firmaet tjener penge ved gebyrer på hver handel.
Drinkster har desuden vundet den danske del af Nordic Startup Awards i studenterkategorien og skal i aften dyste i finalen.