Tirsdag morgen har DSB's billetautomater været ramt af et teknisk nedbrud i hele landet. Det bekræfter DSBs pressevagt over for ComON. Det er it-problemer hos DSB, der er årsag til nedbruddet, men man har endnu ikke været i stand til at udpege den nøjagtige fejlkilde.
DSB fortæller dog, at det nu igen er muligt at bruge billetautomaterne, men systemet fungerer meget langsomt. Det betyder, at det kan tage 10 minutter eller mere at få sin billet i automaten.
DSB kan ikke oplyse, hvornår systemet igen kommer til at fungere med normal hastighed.
Det anbefales derfor at købe sin billet i Intercity-togene, og DSB lover, at personalet er informeret om problemerne og ikke vil udstede en bøde, selv om man ikke har fået købt en billet, inden man steg på toget.
Desuden kan man bruge DSB's billet-app til iPhone og Android, hvor man kan bestille og betale sin billet direkte fra mobilen. Den skulle ikke berørt af dagens problemer.
I hovedstadsområdets S-tog, hvor der ikke er billetsalg i togene, kan man købe et klippekort i en kiosk.