Hvert fjerde mobilabonnement bliver aldrig brugt
Hver fjerde af de mobilabonnementer, som de store mobilselskaber sælger herhjemme, bliver aldrig taget i brug. I stedet benytter kunderne sig af, at mobilselskaberne giver tilskud til en ny mobiltelefon, som de på den måde kan erhverve billigt. Dernæst kobler de telefonen på et af discountselskabernes netværk for at tale billigere. Det viser en ny analyse af det danske discount-marked, som Strand Consult har udarbejdet. (Morgenavisen Jyllands-Posten)
TDC interesseret i at købe CBB Mobil
TDC kunne godt tænke sig at købe discountselskabet CBB Mobil, selv om selskabet i dag lejer sig ind på konkurrenten Sonofons mobilnetværk. "Vi er interesserede i at medvirke til en konsolidering af det danske mobilmarked, og vi ser især på de mindre service providere. Derfor er CBB også en relevant mulighed i denne sammenhæng," siger Mads Middelboe, direktør for TDC Mobil. Ifølge den ene af de to CBB-ejere, Peer Kølendorf, er der dog endnu ikke kommet så meget som ét konkret købstilbud på selskabet. (Børsen)
Revisorer bremser TDC-lov
Foreningen af Statsautoriserede Revisorer var tirsdag årsag til, at Folketinget ikke som ventet endeligt vedtog en lov, som stopper et skattehul, som TDC har udnyttet. Revisorerne mener, at loven ikke bare stopper hullet, men smider ekstra jord oven på, så det vil forhindre virksomheder i at få de skattefradrag, som de i dag har krav på. (Morgenavisen Jyllands-Posten)
TDC vil dele indtægter med erhvervsforhandlere
Skal en forhandler have bonus af TDC, er det er ikke længere tilstrækkeligt, at han sælger mange abonnementer og mobiltelefoner. Fremover vil belønningen være afhængig af, hvor meget kunderne ender med at lægge i kassen hos TDC. I forvejen giver discountselskabet CBB Mobil 10 procent af kundernes samtaleforbrug videre til forhandlerne. Også i Storbritannien er modellen udbredt. (Morgenavisen Jyllands-Posten)