Groupon. Downtown. Sweetdeal. Citymonkey.
Kært barn har mange navne, men tanken er den samme. Brug nettet til at samle en stor gruppe kunder, som får særlige tilbud.
Nu kommer danske Shopbox med et nyt syn på den populære trend.
Med Shopbox kan firmaer - især store detailkæder - undgå at lade en mellemmand stå for kontakten. De kan gøre det selv.
Shopbox.com sælger white label løsninger, så varehuse, butikskæder og lignende selv kan opsætte daglige tilbudskampagner, som man kender det fra Downtown og Sweetdeal.
Udfordringen er så, om de selv er i stand til at tiltrække den nødvendig mængde kunder på nettet og konvertere dem til handlende i fysiske butikker.
Shopbox, der tidligere har fungeret under navnet Hellocal, har netop modtaget 3,3 millioner kroner fra Seed Capital. Det skriver Trendsonline.dk.
Nu skal der fart på
Den indledende kapital skal investeres i udvikling, så Shopbox kan teste færdig i Danmark og forhåbentlig udbrede på længere sigt brede sig til udlandet.
Christian Zigler, der var med til at banke filmtrailer-firmaet Preview Networks op i USA, sidder nu også for bordenden af Shopbox.
"Med Shopbox' tjeneste kan butikker selv lægge gode tilbud ud på egne platforme og styre aktuelle tilbud. Det, synes jeg, er meget fair. Der er et stort potentiale i systemet, netop fordi det har en stor fleksibilitet," forklarer Christian Zigler, CEO i Shopbox til Trendsonline.
Seed Capital gav for nylig også en klump penge til et andet opstartsfirma i samme branche. Bownty.com samler og forsøger at give overblik over alle de daglige tilbud, som man finder hos Sweetdeal, Downtown og så videre.