Microsoft undlader at integrere CRM med Navision
Microsoft sender ved udgangen af i år et nyt system til kundestyring, CRM, på markedet, men systemet er ikke integreret med virksomhedssystemerne fra Navision. Det betyder, at Navision-kunder er nødt til at registrere deres oplysninger både i sælgernes IT-system og i debitorsystemet. I første omgang håndterer CRM-systemet heller ikke valuta- og momsfunktioner, så de kan bruges i en grad, der er relevant for eksportvirksomheder. Det ser Microsoft som prisen for at få systemet på markedet hurtigt. Samtidig arbejder afdelingen i Vedbæk, som Microsoft overtog med købet af Navision, på at udvikle en ny software til styring af leverancer (supply chain management). (Børsen)
Teleklager skal behandles hurtigere
Det nye Teleankenævn åbner i dag og samler behandlingen af klager over de danske teleselskaber, der hidtil har sorteret under både IT- og Telestyrelsen, Telebrugernævnet og Forbrugerklagenævnet. Alene samlingen gør sagsbehandlingen smidigere, og lederen af det nye ankenævns sekretariat, Marianne Bundgaard, forventer at kunne behandle teleklager langt hurtigere end tidligere. (Morgenavisen Jyllands-Posten)