Direktør Thomas Schaltz har svært ved at skjule, at han er ret glad for det netop indleverede regnskab for 2010. Her kom mobilforhandleren ud med et resultat 619.000 kroner før skat.
Thomas Schaltz har flere forklaringer på det gode resultat. Blandt andet har krisen betydet, at kunderne køber billigere telefoner, hvor avancen relativt er større end på de dyre telefoner. Det giver bedre penge, fordi Salgsbutikken har formået at holde samme omsætning på knap 18 millioner kroner i 2010, som butikken også havde i 2009.
»Vi har også fået effekt af vores søgemaskine optimering. Vi lavede den for to år siden, og den fik fuld effekt sidste år. Samtidig kan jeg også glæde mig over, at vi har mange trofaste kunder, der vender tilbage år efter år,« siger Thomas Schaltz.
Han fortæller, at Salgsbutikken nu høster godt af, at have været på markedet i mange år og fastholdt navn og brand.
»Det kan ikke betale sig at være billigst altid. Det er de gode trofaste kunder, som vi får ved god service, der tæller,« siger Thomas Schaltz.
For at understrege det fortæller han, at Salgsbutikken i denne uge runder kunde nummer 100.000.
»Det fortæller, at vi har været her et stykke tid,« siger han.
For næste år er Thomas Schaltz også optimistisk, selv om han også kan se sorte skyer i horisonten.
»Jeg frygter lidt, at vi med det stigende antal smartphones render ind i samme problem, som på pc-markedet, at folk beholder deres telefoner længere, så salget kommer til at vige. De kan så meget efterhånden, at det eneste nye, der kommer frem er mere processorkraft. Og det sælger måske ikke så godt,« siger han.