GS Scandinavia lettet over Creative-exit

Distributør tilfreds med at miste Creative-agentur på trods af omsætningsfald.

I foråret fyrede tilbehørs- og komponentproducen Creative de meste af sit europæiske personale, og opsagde også sin distributionsaftale med danske GS Scandianavia. Men det er ingen beklagelse at høre hos den danske distributør over at miste distributionen af Creative-produkter. Selv om han ikke vil fremstå utaknemlig understreger han, at Creativeomsætningen ikke var lettjent.

»Det var til stor tilfredshed for firmaet her, for der har været lave avancer, mens vi har brugt kolossal mænge tid på nogle tunge arbejdsgange,« fortæller Freddy Gyldenvang, der er direktør og partner i GS Scandinavia.

Distributøren har netop offentliggjort et årsregnskab for tiden frem til udgangen af juni 2009 med et underskud på 643.000 kroner før skat.

Freddy Gyldenvang vil ikke oplyse årets omsætning, men røber, at den ligger mellem 50 og 100 millioner kroner, et fald på omkring 20 procent i forhold til året før.

Til erstatning for det tabte agentur, har GS Scandinavia i stedet suppleret med en række mere specialiserede it- og tilbehørsprodukter.

I foråret strammede distributøren op for en lang række kreditter, og det har i regnskabet fået forhandlerne til at betale en stor del af sin varegæld.

»Det skete efter Atradius opsagde vores kreditforsikringer i bundter, men nu har vi igen skruet op for kreditten og på vej til et normalt niveau igen,« siger Freddy Gyldenvang, der fortæller, at han regner med et lille overskud i det nuværende regnskabsår.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere