For kunderne forbliver det uændret. Men for Elma Pos & Data bliver mulighederne større, når Bluestar overtager selskabet. Det er det budskab, ejer og direktør Lars Bendixen går ud med.
»Vores strategi i Elma Pos & Data har altid været at være en lokal spiller med meget stor service og support over for vores kunder. Med Bluestar får vi adgang til vækst. Samtidig med at vi kan bevare vores høje kundefokus,« siger Lars Bendixen, direktør i Elma Pos & Data.
Han fortæller, at målsætningen for opkøbet er, at Elma Pos & Data fortsætter som hidtil med de samme ansatte og samme serviceniveau. Dog med den forskel, at Lars Bendixen ikke selv følger med, når handlen forventelig gennemføres omkring 1. november.
»Jeg følger ikke med virksomheden, men vil arbejde som konsulent for Elma Pos & Data fremover. I stedet vil jeg koncentrere mine kræfter om at udbygge min anden virksomhed Elma Instruments, der er Skandinaviens største distributør af måleinstrumenter,« fortæller Lars Bendixen.
Han understreger endnu engang, at i forhold til kunderne vil setuppet blive det samme.
»Bluestar vil det samme, som vi vil. Det vil sige være lokalt til stede og have lokalt lager og have en support over for kunderne. Det er første gang, vi har mødt en udenlandsk spiller, som har de samme ambitioner, som os,« siger Lars Bendixen.
Som også Bluestars andet danske indkøb Scan-it nævner som grund til at blive en del af Bluestar, så handler det om mulighederne for at vokse uden for Danmark. Lars Bendixen understreger, at opkøbet gør det nemmere at forblive en lokal spiller med de samme ambitioner.
»Jeg er helt sikker på, at dette er det rigtige setup. Bluestar tænker lokalt og på service og support. Derfor er jeg sikker på, at vi med denne konstruktion bliver en succes i Skandinavien,« siger Lars Bendixen.