Det er ikke sjovt at være bundet af daglige administrative opgaver, når man føler sig som en iværksætter, der hellere vil bruge tid på alt det nye, der sker i en virksomhed.
»Jeg vil ikke tilbage til der rutineprægede. Jeg er meget en entrepreneurtype, der kan lide at skabe nye muligheder end være en administrerende direktør med ansvar for den daglige rapportering,« siger Bjarne Søballe.
Norriq har gennemgået en omorganisering siden selskabet sidste år skiftede navn fra Munk It og siden fusionerede med de to selskaber, Conzern og Sensit.
I det første fælles regnskab for de tre selskabet måtte Norriq nøjes med et overskud på knap 400.000 kroner før skat, og det fik Bjarne Søballe til at udtale til crn.dk, at regnskabet var påvirket af fusionen og udadtil ikke så imponerende ud.
Sammenlægningen fik i sommer selskabet til at erkende, at forskelligheden havde strakt salgsafdelingen til det yderste. Salgsopgaven var blevet for broget til, at den samme gruppe sælgere kunne betjene alle kunder i afdeling og en omorganisering delte sælgerne op efter projektsalg og massesalg.
Da Bjarne Søballe i mandags overdrog direktørstolen til Jakob Schou Meding, fik han tid til at forbedre Norriq på længere sigt. Han er blevet direktør for forretningsudvikling skal i umiddelbart bruge det meste af tiden på at stramme op i Norriq.
»Jeg arbejder lidt mere praktisk i selve forretningen og med at forbedre kvaliteten i leverancerne,« siger Bjarne Søballe.
Sidenhen skal Bjarne Søballe vende blikket ud over landets grænser og bruge mere tid på at realisere Norriqs planer om europæisk vækst.