Det gælder blandt andre salgsdirektør for printere i det gamle HP, Anders Herløv, der i den nye organisation flytter til PSG-divisionen, hvor han med tittel som marketingchef og category manager får de pc-sælgende produktchefer under sig. Tilsvarende må Peter Kock, Alpha-entusiast og markedsdirektør i enterprise-divisionen i det gamle
Compaq, nu belave sig på at skulle lange printere over disken. Hans nye job er som leder af commercial sales i imaging-divisionen.
En af de stillinger, der springer i øjnene, er jobbet som leder af Country Direct-salg. Hans-Erik Schou, der har posten, bedyrer dog, at der ikke er tale om direkte salg.
"Funktionen indebærer, at vore presales-folk og storkundespecialister skal samarbejde med forhandlerne. De vil gå sammen med forhandlerne - ikke uden om dem", siger Hans Erik-Schou.
To topfolk i det nuværende Compaq glimrer ved deres fravær på det nye organisations-diagram. Det gælder den tidligere vice-administrerende direktør Lars Wørzner og marketingdirektør Søren Langgaard Larsen.
Hvorvidt de placeres højere oppe i den europæiske oganisation eller nu skal se sig om efter noget andet uden for HP, afklares først senere på ugen.
Organisations-diagrammet for det nye HP vil senere kunne ses i sin helhed på www.crn.dk.