Et års erfaringer med salg via forhandlerkanalen er nu resulteret i, at Dell i USA har indgået aftale med distributørgiganterne Tech Data og Ingram Micro om distribution af en række bærbare og stationære pc-modeller. Det skriver det amerikansk CRN.
Med aftalen tager Dell endnu et markant skridt i retning af forhandlerkanalen efter at koncernen gennem det sidste års tid har opbygget et forhandlernetværk. Ifølge amerikansk CRN sigter aftalen på at styrke Dells position på det amerikanske SMB-marked.
Men indenfor kort tid vil aftalen blive udvidet til også at dække det canadiske marked samt »en række andre markeder og produktlinier«. Indtil da vil de tre nyforlovede partnere arbejde på at opbygge et program som kan give de amerikanske forhandlere adgang til en af it-verdenens stærkeste brands, siger Dell globale kanalchef, Greg Davies.
»Vi ser en mulighed for at vokse og øge vores partneres rækkevidde. Vi ser frem til at skabe en relation til distributørerne, som vil gøre en del af vores produkter tilgængelige for forhandlere og løsnings-leverandører,« siger Greg Davies.
Dell har I dag 15.000 partnere på det amerikanske marked, som til dato har købt produkter direkte fra producenten. Et stigende antal partnere har efterlyst en relation til distributører, som vil sætte dem i stand til at levere konfigurerede pc’er med mindre end 48 timers varsel.
»Vores partnere er godt tilfredse med at arbejde direkte med Dell, men I nogle tilfælde er der behov for hurtige leverance af produkter. Ingram Micro og Tech Data opfylder dette behov,« siger Greg Davies.