Medion måtte igennem en økonomisk hovedpine, da elektronikproducentens danske supportcenter Compare Suport i slutningen af maj gik ned med et brag.
I dag oplyser Medison, at den tekniske support overlades til en tidligere Compare-ansat. Efter det danske support-centers konkurs har den tyske elektronikproducent været ombejlet af leverandører, som ønskede at udfylde det tekniske tomrum.
Men Medion har altså valgt at satse på den tidligere Compare-medarbejder Lars Persson, som i den anledning har stiftet anpartsselskabet Service Provider, der holder til på samme adresse som Medion i Glostrup.
Medion begrunder deres valg med, at de ønsker at holde mere snor i deres nye samarbejdspartner. Lars Perssons firma, der beskæftiger cirka 12 tidligere Compare-ansatte samt 30-40 nyansatte og kommer udelukkende til at servicere Medion, selv om han overfor Børsen erkender, at det kan være en risikabel at satse på en enkel kunde.
»Hvis Medion forsvinder, har jeg ingenting. Men kontrakten er lavet fornuftigt« siger Lars Persson.
Han regner ikke med økonomisk overskud i dette indeværende år, men ser frem til et overskud i 2008.
For Medion i Norden var sammenbruddet hos Compare Support en økonomisk katastrofe. Compare Support håndterede dengang 13.000 månedlige supportkald og varetog cirka 2.500 månedlige reparationer.
Medion i Norden har en omsætning på 1,6 milliarder og er kendt for at sælge pc-udstyr til kæder som Aldi og Merlin.