»Det bliver et selskab med to divisioner, hvor kunderne bliver delt op efter tilhørsforhold. Nogle varer vil alle kunne se, mens andre varer, hvor der er krav om certificeringer eller butikskrav, er forholdt godkendte kunder,« siger koncerndirektør Jørn Rosenmeier.
Sammenlægningen sker både i konsekvens af, at forbrugerelektronik er på vej ind i it-kanalen, og fordi Rosenmeier ser en rationaliseringsgevinst ved sammenlægningen.
»Vi sparer blandt andet noget dobbeltarbejde med oprettelse af varenumre og forhandlere,« siger Jørn Rosenmeier.
Han håber, at kunne komme igennem sammenlægningen og den efterfølgende strømlinig uden at skulle fyre, men afviser ikke, at det kan blive konsekvensen.
»Vi har endnu ikke haft rationaliseringsrunder, som de andre distributører. Med mindre, at vi kan øge volumen med samme bemanding som nu, kan det godt gå hen og blive konsekvensen,« siger Rosenmeier.
Sammenlægningen vil være effektiv fra 1. juli.