Valby-virksomheden Fairwares ejer Sammy Kjær føler sig i flere tilfælde dårligt behandlet af den danske distributør Contra Datasystemer i sager om RMA:
»Alle RMA-sager, de har haft, opkræver de fragt for, og varerne kommer sjældent tilbage i repareret eller ombyttet stand. Så skal man betale fragt flere gange. Engang havde vi et grafikkort til RMA seks gange, før det blev repareret,« siger Sammy Kjær til CRN.
Søren Fabricius, der er teknisk supporter og RMA-ansvarlig hos Conta Datasystemer medgiver, at man opkræver fragt i RMA-sager, men han genkender slet ikke sagen om grafikkortet, der skulle have været sendt ind til RMA seks gange.
»Vi opkræver fragt for RMA-varer, der bliver sendt ind til os, men jo ikke når vi sender varen retur. Og at et grafikkort skulle være sendt frem og tilbage seks gange kommer meget bag på mig. Men jeg kan ikke sige noget konkret om det, før jeg kender kortets type og serienummer. Men det skulle da være første gang, at det er sket så,« siger Søren Fabricius.
Læs hele artiklen i det trykte CRN, der udkommer i dag.