Desuden får Erik Søe-Pedersen, der tiltræder 1. august, det overordnede ansvar for Fujitsu Siemens' markedsføring på det danske marked.
Erik Søe-Pedersen har mere end 20 års brancheerfaring fra stillinger i både ind- og udland. Senest har han været nordisk salgsdirektør for SMB og Channel i IBMs PC-division.
Erik Søe-Pedersen har holdt 10-års jubilæum i IBM, hvor han både har beskæftiget sig med salg til forhandlerkanalen og storkunder. I en periode på to år, 2002-2003, var han udstationeret hos IBM i Paris og ansvarlig for forhandlersalget i Europa, Mellemøsten og Afrika.
Oprindelig har Erik Søe-Pedersen en baggrund fra forhandlerleddet, idet han har været ansat hos de i 80'erne kendte WRP og Multi-inform. I en kort periode arbejdede han også hos Compaq.
»Ansættelsen af Erik Søe-Pedersen markerer tydeligt, at vi holder ved vores klare kanalstrategi. Produkter fra Fujitsu Siemens Computers sælges gennem forhandlere,« understreger administrerende direktør Lars Wørzner, Fujitsu Siemens Computers.
»Jeg kender Erik som en mand, der kan tale kanalens sprog og forstår forhandlernes udfordringer bedre end de fleste andre. Jeg er sikker på, at Fujitsu Siemens Computers fremover vil blive endnu stærkere repræsenteret hos de danske it-forhandlere,« fortsætter Lars Wørzner.
Erik Søe-Pedersen er 39 år, gift og har to børn.