Netkoncepts har siden sin fødsel kæmpet med underskud på resultatsiden. Alligevel øjner den ny topchef Jesper Deleuran lys for enden af tunnelens mørke.
»Man kan sige, at vi har skabt forskellige siloer - eller forretnings-enheder for at kunne få skabt den nødvendige transperans. Og nu er vi kommet frem til, at det mest fornuftige og eneste fornuftige er, at sammenlægge vores ressourcer og tilgå markedet som en helstøbt virksomhed,« siger Jesper Deleuran.
Han kom ind i Netkoncept, da han i starten af 2007 solgte sin virksomhed, Datacompagniet til Netkoncept. Som led i handlen blev han salgsdirektør i Netkoncepts konsulentforretning.
Han lægger ikke skjul på, at hans forventninger er at få skabt en succesforretning ud af Netkoncept. Men først skal han bringe selskabet på ret økonomisk kurs gennem en igangværende turnaround-plan, som den hidtidige topchef, Jesper Weng, har iværksat.
»Vi vil i step et få færdiggjort vores turnaround og som step to få tilbageerobret vores ledende position på it-markedet. Tanken er naturligvis at udnytte de synergier, som der er i vores respektive enheder. Fremfor at stå som enkeltstående virksomheder, vil vi gå ud efter leverandører og kunder som en virksomhed. Men det giver sig selv, at min profil alt andet er salgsfokuseret,« siger Jesper Deleuran.