Med en årlig vækstrate på 60 procent siden sin stiftelse i 1993 er Datacompagniet en af de få IT-forhandlere, der trods generel krise inden for branchen har haft konstant fremgang og i dag omsætter for over 80 millioner kroner. Det nyetablerede partnerskab med Minolta udvider Datacompagniets kundekartotek med 1100 nye emner.
»Tiden er løbet fra de traditionelle kopimaskiner og printere, som ofte både fylder og er belastende for arbejdsmiljøet. I stedet satses der i dag på multifunktionsmaskiner, der både kan skanne, kopiere og printe, og desuden er fuldt ud integreret med organisationens IT-netværk. Da vi forventer en stor vækst inden for dette forretningsområde, er det vigtigt for os at finde partnere, der udover at sælge produkter også er i stand til at sælge specialiseret viden om, hvordan virksomhederne får den mest optimale kopi/printløsning,« siger Jesper Sommer, som er marketingchef hos Minolta Danmark.
»Når vi valgte Datacompagniet som partner, er der tre ting, som springer i øjnene: Deres sunde forretning, deres solide tilstedeværelse i København, samt at de er i stand til at sælge viden,« siger han.
Datacompagniet er den ottende lokale Minolta-partner. Partnerne dækker tilsammen Nordjylland, Fyn, Trekantsområdet, Sjælland, Bornholm og Lolland-Falster - og nu Storkøbenhavn.