Mens det halter med salget på det amerikanske marked, går det omvendt bedre på udebane, især i EMEA og Asien.
Samlet set har HP i årets andet kvartal haft fremgang i omsætningen til 28,3 milliarder dollars mod 25,5 milliarder dollars samme kvartal forrige år, hvilket svarer til en vækst på 11 procent.
Desuden kan computergiganten fremvise vækst på alle sine forretningsområder. Samlet set er netto-indtjeningen frem til april steget med 16 procent i forhold til samme kvartal sidste år til knap 10 milliarder kroner.
At det kan svært at være profet i eget land, er HP et tydeligt eksempel på. Ifølge HP's egne oplysninger henter koncernen 70 procent af sin vækst udenfor det amerikanske marked. Mens HP blot formår at vokse med fire procent i Nord- og Sydamerika, går det anderledes godt - specielt i EMEA og Asien.
På både det europæiske, mellemøstlige og afrikanske marked kan selskabet notere sig en omsætning er på omkring 11,1 milliarder dollar - det vil sige en stigning på 16 procent mod samme kvartal sidste år. Det samme vækst gør sig gældende i Asien, hvor HP også er vokset med 16 procent.