En kortlægning, som Dagbladet Børsen har foretaget af de førende ERP-leverandører, viser, at dobbelt så mange mellemstore virksomheder i 2004 investerede i ERP-systemer sammenlignet med året forinden.
Netop det såkaldte mellemmarked er attraktivt for leverandørerne, da efterspørgslen er stigende, og derfor forsøger mange at vinde bedre fodfæste i netop dette segment, skriver Børsen.
»ERP-markedet er absolut ikke dødt, og undersøgelsen viser, at der faktisk er kommet ny luft til markedet. I 2004 er der mindst kommet dobbelt så mange kunder til som året før, og 2005 ser ud til at blive endnu bedre,« siger uafhængig ERP-rådgiver Herbert Nathan til Børsen.
En af de leverandører, der kæmper for at få fat i mellemmarkedet, er SAP, og her er nordisk chef Henrik Rasmussen ikke helt tilfreds:
»Jeg synes helt klart, at vi er for dårlige til at komme ned i markedet. Det irriterer mig, at vi ikke er bedre til at forklare de mellemstore virksomheder, at det her er en overkommelig proces, og så bagefter også bevise det,« siger han til Børsen.