Ny frivillig kæde for it-supportere

Nørdit samler it-supportere i fælles markedsføring og deling af kunder. Brandet skal skaffe kunder og give sikkerhed for kvalitet, siger initiativtager, der allerede har fået 20 selvstændige supportere med i samarbejdet.

Et nyt samarbejde af it-supportere er opstået. Det er Nørdit, der tilbyder onsite og websupport til erhverv og private kunder. Samarbejdet så dagens lys for to uger siden og skal give kunderne mulighed for nem bestilling af en it-tekniker, der kan hjælpe døgnet rundt.

»Vi vil markedsføre os som et fælles landsdækkende koncept,« siger Ralf Willers.

Han står i spidsen for samarbejdet, hvor kunderne bestiller og betaler for hjælpen gennem Nørdits hjemmeside.

»Jeg har kørt support i ti år og har taget initiativ ud fra, hvad jeg mener er rigtigt, og har så fået input fra andre, der har fortalt, hvordan vi kan gøre det bedre,« siger Ralf Willers.

For at deltage i Nørdit, bliver it-supporteren målt og vejet af Ralf Willers på parametre som økonomi, tekniske kompetencer og det omdømme virksomheden har på bedømmelsesportaler på internettet. Alle udførte supportopgaver bliver evalueret af kunden, der sender en vurdering til Nørdit, der løbende vurderer, om en nørdit-supporter lever op til kravene.

»Jeg prøver at sikre de bedst mulige agenter. De skal behandle kunderne fair. Jeg vil ikke have nogen med, som er kendt for noget fusk. Det går ud over brandet, hvis nogen giver en dårlig kvalitet,« siger Ralf Willers.

I øjeblikket er der 20 forhandlere tilmeldt Nørdit. Det tal må gerne stige til 30 for at dække Fyn, Sønderjylland og Bornholm som er tyndt dækket, siger Ralf Willers. På sigt skal der være 50 Nørdit´er, siger han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere