Et nyt samarbejde af it-supportere er opstået. Det er Nørdit, der tilbyder onsite og websupport til erhverv og private kunder. Samarbejdet så dagens lys for to uger siden og skal give kunderne mulighed for nem bestilling af en it-tekniker, der kan hjælpe døgnet rundt.
»Vi vil markedsføre os som et fælles landsdækkende koncept,« siger Ralf Willers.
Han står i spidsen for samarbejdet, hvor kunderne bestiller og betaler for hjælpen gennem Nørdits hjemmeside.
»Jeg har kørt support i ti år og har taget initiativ ud fra, hvad jeg mener er rigtigt, og har så fået input fra andre, der har fortalt, hvordan vi kan gøre det bedre,« siger Ralf Willers.
For at deltage i Nørdit, bliver it-supporteren målt og vejet af Ralf Willers på parametre som økonomi, tekniske kompetencer og det omdømme virksomheden har på bedømmelsesportaler på internettet. Alle udførte supportopgaver bliver evalueret af kunden, der sender en vurdering til Nørdit, der løbende vurderer, om en nørdit-supporter lever op til kravene.
»Jeg prøver at sikre de bedst mulige agenter. De skal behandle kunderne fair. Jeg vil ikke have nogen med, som er kendt for noget fusk. Det går ud over brandet, hvis nogen giver en dårlig kvalitet,« siger Ralf Willers.
I øjeblikket er der 20 forhandlere tilmeldt Nørdit. Det tal må gerne stige til 30 for at dække Fyn, Sønderjylland og Bornholm som er tyndt dækket, siger Ralf Willers. På sigt skal der være 50 Nørdit´er, siger han.