Selv om Media Markt har tabt en del penge på deres indtog på det svenske marked, har den tyskejede forbrugerelektronik-kæde ikke tænkt sig at bakke ud af krigen om det svenske forbrugerelektronikmarked.
»Vi har ingen planer om at bakke ud. Jeg vil vove den påstand, at vi er størst på tv i Sverige i dag, og vi har ingen planer om at slippe den position,« Christer Schulzberg, ansvarlig for hjemmelektronik hos Media Markt, til svenske it24.
Han bliver sekunderet af salgschef Magnus Dagh fra konkurrenten Elgiganten:
»Vi kommer til fortsat at presse priserne. Sammen med de øvrige på markedet sænker vi priserne mere og mere. Det er ikke producenterne, der presser på, det er os selv, som sætter de lave priser,« siger Magnus Dagh.
Heller ikke direktøren for den mindre kæde Audio Video, Anders Dahlström, tror ifølge it24 på, at priskrigen vil stoppe.
»Det er ikke os, der presser priserne. Det er lavprisvarehusene,« konstaterer han overfor it24.