HP i USA har tidligere i denne uge sendt sine forhandlere et videoklip, hvor den nyudnævnte topchef, Leo Apotheker, på to minutter forklarer HPs fremtidsplaner og samtidig lover at HP vil fastholde sit engagement i it-kanalen.
Med en fortid i SAP har Apotheker ikke nogen stærk kanalbaggrund, men i videoen afleverer han ifølge amerikansk CRN budskabet om, at HP vil forhandlerne det godt. Apotheker understreger desuden i videoen, at forhandlerne er en forudsætning for, at HP kan få det fulde udbytte af den bølge af opkøb, som i det seneste år har omfattet blandt andet Palm, 3Par og Fortify.
»Vi er fortsat fuldt engageret i vores mål for kanalen og ser forhandlerne som en kernekomponent i vores langsigtede forretningsstrategi. Det er mere end nogensinde vigtigt at bevare vores momentum og vores muligheder har aldrig været større,« lyder det blandt andet fra Leo Apotheker.
HPs aggressive opkøbsstrategi skaber ifølge Apotheker et behov for bedre træning og uddannelse af forhandlerne, hvis kanalen skal kunne følge med i udvidelsen af HPs produktsortiment.